Pembaca Setia

Isnin, 27 September 2010

KAEDAH RAWATAN TERBAIK,TERPOWER,TERAMPUH,TERINGKAS,TERMUDAH DAN TERMURAH


Semua orang boleh mendakwa kaedah rawatannya adalah yang terbaik,terhebat,paling ampuh,paling berkesan.Tetapi mereka perlu buktikan bukan sekadar dengan kesembuhan sebilangan kecil pesakit sahaja tetapi perlulah ada sesuatu yang kuat untuk menyokongnya. Di dalam Islam maka perlu ada nas.

Berbagai kaedah rawatan di dalam Islam seperti penggunaan herba walaupun tidak disunnahkan oleh Nabi saw adalah tidak dilarang.Oleh kerana ramai perawat mendakwa kaedah dari guru mereka terbaik dan paling pantas menyembuhkan penyakit, maka saya juga mendakwa kaedah dari guru saya adalah yang terbaik dan dapat mengatasi semua kaedah ciptaan doktor,perawat islam,ulama ,bomoh, dan semua jenis perubatan alternatif dan semua jenis kaedah perubatan yang diketahui oleh manusia. Ini buktinya :

اِنَّ اَمْثَلَ مَا تَدَاوَيْتُمْ بِهِ الْحِجَامَةُ

Inna amshala ma tadawaitum bihilhijamah

Dari Anas bin Malik bahawasanya Rasul saw bersabda bermaksud :

Sesungguhnya kaedah pengubatan kamu yang paling baik diamalkan adalah berbekam

Disini adalah perlu bagi perawat Islam selain mengamalkan hadis ini untuk rawatan kes-kes penyakit fizikal juga perlu mengaplikasi dengan baik kaedah ini untuk merawat masalah sihir,saka, santau dan semua jenis gangguan jin seiring dengan ruqyah kerana kaedah ini ada jaminannya dari Rasul saw berbanding dengan kaedah yang dijamin oleh manusia biasa/doktor/perawat/ulama yang tidak setaraf dengan hadis/wahyu.
(terkecuali beberapa kes yang telah menjadi kronik kerana peringkat awalnya tidak dirawat dengan kaedah sunnah,kemalangan dsbgnya yang terpaksa juga dirujuk ke hospital)